piątek, 18 lutego 2011

Chrupiące placki ziemniaczane.

        Zwykłe-niezwykłe placki ziemniaczane z dodatkiem marchwi, natki pietruszki, z ziarnami lnu i sezamu. Chrupiące placki można zjadać na ciepło i na zimno, z kwaśną śmietaną lub bez dodatków. Dziś do placków zrobiłam sos musztardowo-miodowy i podałam z łososiem i avocado. Baaardzo polecam:)







 Składniki na placki:
  • 300g ziemniaków, tartych
  • 100g marchwi, tartej
  • garść ziaren sezamu
  • garść ziaren lnu
  • mały pęczek natki pietruszki,drobno posiekanej
  • sól, pieprz
  • olej

Składniki na sos:
  •  150g kwaśnej śmietany
  • 2 łyżeczki musztardy
  • 1.5 łyżeczki miodu
  • sól, pieprz
  • 200g łososia wędzonego
  • 1 avocado
  • sok z cytryny


Na placki połącz dokładnie wszystkie składniki, uformuj płaskie kotleciki i smaż na oleju z obu stron aż nabiorą ładnego rumianego koloru ( ja tarłam warzywa na tarce o grubych oczkach, lubię czuć w plackach teksturę, ale można też je zetrzeć tradycyjnie).
W miseczce wymieszaj 100g śmietany, miód, musztardę, sól i pieprz i odstaw do lodówki do schłodzenia.
Avocado pokrój w cienkie plastry i dokładnie wymieszaj w miseczce z sokiem z cytryny.
Placki posmaruj pozostałą kwaśną śmietaną, na niej układaj plastry avocado, kawałek łososia a wierzch polej sosem musztardowo-miodowym.

9 komentarzy:

  1. strasznie fajne te plackowe dodatki! sprawiają, że stają się takie niebanalne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietne placki. Strasznie mi sie podoba dodatek marchewki. I jesli sa tak chrupiace jak wygladaja to ja od razu przysiadam sie do Twojego stolu :))

    OdpowiedzUsuń
  3. o wow ale sympatycznie-pysznie wyglądają. Przysiadam się razem z majką to ja razem z nią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Absolutnie niezwykłe! Jestem zachwycona! Jak dobrze, że po szaleństwach z awokado nadal mam ich spory zapas i trafią jutro na placki!
    Piękne zdjęcie!
    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jejuniu, Żenia, wymiękłam... Cudo!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe połączenie składników.

    OdpowiedzUsuń
  7. U Ciebie - jak zwykle - wspaniałości! Świetny przepis, przecudne danie, a dodatek avocado - idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda oszałamiająco! musi być pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  9. ja swoje placki też zawsze robię z marchewką, ale nigdy nie dodawałam ziaren. muszę spróbować!
    Twoje wyglądają super. i to awokado...

    OdpowiedzUsuń