środa, 19 stycznia 2011

Ryba pachnąca Dalekim Wschodem.

  Aromatyczne kawałki ryby ułożone na orzeźwiającej sałatce. Jeśli lubicie na ostro, warto dodać do marynaty jeszcze szczyptę chili. Przepis zapożyczony od J.Olivera, jak ostatnio większość moich  przepisów i zapewne jeszcze parę przed nami, ale w grudniu przybyło mi parę książek, które to wciąż studiuje od nowa i od nowa i za każdym razem coś nowego się znajdzie, lub na coś innego mam apetyt. Tak więc dziś przenosimy się do Maroko.












Składniki:

  • 600g filetów z białej ryby, bez skóry
  • oliwa
  • sól i pieprz
  • 2 pomidory lub kilka koktajlowych, pokrojone,
  • ½ małego ogórka, pokrojony
  • 1 marchewka, pokrojona w cienkie słupki
  • pół czerwonej cebulki, posiekanej
  • mały pęczek kolendry
  • 1 łyżka białego octu winnego
  • 3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
  • naturalny jogurt, do podania


Składniki na marynatę:

  • ½ łyżki papryki
  • ½ łyżki kurkumy
  • ½ łyżki mielonego imbiru
  • ½ łyżki mielonej kolendry
  • mały pęczek natki pietruszki, drobno posiekanej
  • 2 łyżki oliwy
  • duża szczypta soli
  • pieprz


Wymieszaj w misce składniki marynaty. Filety ryby pokrój na kawałki, wymieszaj dokładnie w marynacie i odstaw do lodówki na co najmniej godzinę.
W tym czasie zrób sałatkę. W dużej misce wymieszaj pomidory, ogórka, marchewkę, cebulkę i kolendre. Dodaj oliwe z oliwek extra virgin, ocet winny, dopraw solą i pieprzem do smaku.
Rozgrzej patelnię i układaj na niej rybę. Smaż z obu stron.
Rybę z sałatką podaj z kaszką kuskus i naturalnym jogurtem.


1 komentarz:

  1. Cudowne danie, aż zgłodniałam. A przepisy Jamiego Olivera są naprawde bardzo fajne.Mój brat jest fanem jego potraw i marzył o jego książkach, więc pod choinkę dostał aż dwie. Święta minęły, brat wyjechał a książki razem z nim. Zostałam o niczym :( Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny mam nadzieję, że będziesz odwiedzała mnie częściej

    OdpowiedzUsuń