sobota, 18 czerwca 2011

Chrupiące placuszki z cukini i ziaren quinoa.

    To  są  nasze  ulubione  placuszki.
Połączenie  delikatnej  cukini  i  treściwych  ziaren  quinoa,  a  do  tego  zdrowe  chrupanie  ziaren  sezamu  i  lnu.  Najlepsze  na  gorąco,  prosto  z  patelni  z  kwaśną  śmietaną,  ale  równie  dobrze  smakowały  nam   na  zimno,  na  wycieczce  rowerowej  w  pięknych  okolicznościach  przyrody.




Składniki:
  • 6-7 sztuk młodej cukini (około 700 gram)
  • 0,5 szklanki ziarna quinoa
  • 0,5 cebuli, drobno posiekanej
  • 2 jajka
  • 4 łyżki mąki z brązowego ryżu
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 2 łyżki ziaren sezamu
  • sól, pieprz 
  • szczypta pieprzu kajeńskiego
  • oliwa do smażenia


Ugotuj ziarno quinoa według sposobu z opakowania i ostudź.
Zetrzyj umyte cukinie na tarce o dużych oczkach, dodaj zimne ziarno quinoa, posiekaną cebulę, ziarna sezamu i lnu, dwa jajka, mąkę i dobrze wymieszaj. Dopraw solą, pieprzem kajeńskim i pieprzem.
Rozgrzej olej na patelni, nakładaj łyżką placuszki i smaż z obu stron na złoty kolor. Odsącz z tłuszczu na papierowym ręczniku.
Podaj ciepłe z kwaśną śmietaną lub naturalnym jogurtem.

14 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wyglądają te placuszki, jeszcze takich nie robiłam. Na wycieczce to wybornie smakowały pewnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam quinoa, ale wszelkie cukiniowe placuszki uwielbiam :) Właśnie za ich delikatność i łagodny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mi się podobają :)w tym sezonie planuję zrobić cukiniowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi się podobają :)w tym sezonie planuję zrobić cukiniowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. takiej wersji nie jadłam, wygląda zachęcająco więc wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  6. placuszki z cukinii bardzo lubię, ale quinoi jeszcze nie jadłam, ciekawa jestem tego smaczku:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Placki cukiniowe uwielbiam! Teraz muszę spróbować z dodtakiem quinoi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zaintrygowalas mnie, musze sie rozejrzec za tymi ziarenkami ;) a placuszki lubie bardzo. Wszystki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. i ja lubię cukiniowe placuszki. takie lato.

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo chętnie wypróbuję przepis, tylko gdzie takie ziarna kupić można ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Magda k. - w UK w każdym większym sklepie można kupić quinoę, w polsce nie wiem, ale warto poszukać bo jest pyszna no i bardzo zdrowa:)
    Dziękuję dziewczyny za bardzo miłe komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takich cukiniowych jeszcze nie jadłam:)Quinoa jest dostępna w sklepach ze zdrową żywnością. Trochę droga, ale niesamowicie pyszna.
    Wszystkiego najlepszego dla Antka z okazji urodzin!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za życzenia Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. okliczności wycieczki rowerowej bardzo do mnie przemawiają :) znam takie placuszki, ale bez dodatku ziaren, spróbuję zatem nowej wersji :) Oho, i wszystkiego dobrego dla każdego (może być bez okazji) :)

    OdpowiedzUsuń