sobota, 30 lipca 2011

Groch z kapustą.

      Mało mnie na blogowisku i jeszcze jakiś dłuższy czas będę rzadko tu zaglądała. Przede mną pracowity czas, pakowanie mieszkania, przeprowadzka, rozpakowywanie, urządzanie, moszczenie nowego... A w międzyczasie dwutygodniowy urlop w Polsce.
Więc dziś  tak na szybko,  między malowaniem a planowaniem, mój ulubiony sposób na młodą kapustę.





Składniki:
  • główka młodej kapusty
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • puszka ciecierzycy
  • pół pęczka koperku, posiekanego
  • sól, pieprz
  • oliwa

Kapustę umyj, usuń zewnętrzne twarde liście, wytnij głąb, resztę posiekaj na wąskie paski.
W dużym garnku zagotuj wodę, wrzuć kapustę, ponownie doprowadź do wrzenia i gotuj bez przykrycia około 2-3 minut. Odcedź.
Na dużej patelni rozgrzej 2-3 łyżki oliwy i usmaż cebulę na jasny złoty kolor. Dodaj do niej kapustę, wypłukaną i odsączoną ciecierzycę, sól i pieprz do smaku i smaż kolejne 10 minut. Dodaj posiekany koperek, wymieszaj i gotowe.



8 komentarzy:

  1. Muszę wypróbować, bo młodą kapustę uwielbiam. Dzisiaj zapraszam na bigosik http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=2125

    OdpowiedzUsuń
  2. No i mi smaka zrobiłaś ogromnego. Zjadłabym z wielką chęcią- do tego dużo dużo koperku...mniam;) Niestety w lodówce mam tylko czerwoną kapustę (którą nie wiem nawet po co kupiłam, bo jej nie znoszę)

    OdpowiedzUsuń
  3. super kapucha:) cieciorkę bardzo lubię ale z kapustą jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyyyyycha! groch z kapusta, to stare dobre malzenstwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie :) P.S. przy okazji informuję o moim wyróżnieniu dla Ciebie w zabawie One Lovely Blog Award http://cakes-and-the-city.blogspot.com/2011/08/oh-my-blog.html ;) tylko tyle ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. no i to jest to, co lubię:)

    OdpowiedzUsuń